۱۳۸۸ مرداد ۵, دوشنبه

گزیده‌ای از سخنرانی کاک حسن امینی در هجدهمین همایش فارغ‌التحصیلی طلاب دارالعلوم زاهدان

گزیده‌ای از سخنرانی کاک حسن امینی در هجدهمین همایش فارغ‌التحصیلی طلاب دارالعلوم زاهدان


سنی نیوز: کاک حسن امینی از چهره‌های فعال دعوت اسلامی در کردستان ایران در تاریخ ۲/ مرداد هنگام بازگشت از زاهدان در فرودگاه این شهر توسط نیروهای لباس شخصی نظام دستگیر و به جای نامعلومی انتقال داده شد.
کاک حسن امینی حاکم شرع منطقه کردستان و از مبارزان سیاسی مذهبی این منطقه به شمار می‌آید. مواقف بی باک ایشان در دفاع از یاران رسول خدا همیشه شجاعانه و دلیرانه بوده است.
سنی نیوز قبلا رد ایشان بر برخی از آخوندهای بی مهار خرافاتی نظام که به یاران و دوستان پیامبر اکرم اهانت کرده‌اند را برای خوانندگان نشر کرده بود:
http://www.sunni-news.com/?p=۱۷۱۳
حاکم شرع کردستان از همفکران و همراهان شهید توحید کاک احمد مفتی زاده بودند که در سال ۱۳۵۵ مکتب قرآن را تأسیس نمود. استاد امینی از چهره‌های شاخص کادر مدیریت مکتب قرآن بشمار می آید که در سالهای ۱۳۶۰ مدت پنج سال را در ساهچالهای نظام جمهوری ایران گذرانید.
در انتخابات اخیر که مکتب قرآن موضعگیری خاصی را اعلام نکرده بود ایشان شخصا از آقای کروبی حمایت نمود. زیرا برنامه‌های او را نزدیکتر به حمایت از اقلیتهای بومی کشور می‌دید.
ماموستا امینی عضو شورای ملی صلح، و عضو شورای رهبری مکتب قرآن کردستان اخیرا برای شرکت در همایش فارغ التحصیلان حوزه علمی دارالعلوم زاهدان به بلوچستان سفر کرده بود که در هنگام بازگشت در فرودگاه دستگیر شد و تا کنون هیچگونه اطلاعی از او نیست.
سایت سنی نیوز با درخواست دعای استقامت و پایداری و ایمان راسخ برای این دانشمند مبارز اهل سنت ایران از همه خوانندگان و مسلمانان جهان، گزیده‌ای از سخنرانی ایشان در زاهدان را در اختیار خوانندگان محترم قرار می‌دهد.
گزیده‌ای از سخنرانی کاک حسن امینی
ما به دنیای دموکراسی و حکومت مردم به مردم می گوئیم: مسلمان ها باید خودشان سرنوشتشان را تعیین کنند ما مسلمانان می خواهیم با قوانین اسلام زندگی کنیم. مگر افغانستان چه منابعی دارد که دنیای غرب در پی دست یافتن به آن باشد غیر از اینکه نمی تواند یک حکومت اسلامی را در آن مشاهده کند.
امروزه مطرح کنندگان دموکراسی خود ضد دموکراسی و حکومت مردم بر مردم هستند ما اعلام نفرت و انزجار می کنیم از این وضعیتی که در دنیا برای مسلمانان پیش آمده است. ما ایرانی هستیم ما کسی را از خود ایرانی تر نمی دانیم. به کشورمان علاقه داریم و به همین خاطر ظلم ها و رنجها و… را تحمل می کنیم و اینجا را ترک نمی کنیم.
ما اهل سنت ۳۰% جمعیت ایران را تشکیل می دهیم با توجه با صراحتی که قانون حاکمیت کنونی ایران دارد انتظار داریم باید در پستهای کلیدی بیشتر از ۲۰% را برخوردار باشیم ۳۰% آیا نباید حتی یک وزیر داشته باشند؟! آیا ما نباید در ریاست جمهور نقش داشته باشیم ؟! مگر ما نمی توانیم آن را نگه داریم.
در کشوری که مدعی حاکمیت اسلام است این از بزرگترین ظلمها است. این نادیده گرفته قانون اساسی است. ما چیزی را نمی خواهیم که غیر قانونی باشد اگر درطبق همین قانون با ما برخورد شود باز هم راضی هستیم. با گذشت ۳۰ سال با وجود تغییر در قانون اساسی سهم نداریم و حتی حق نداریم این را بگوییم !!
عجیب است حرف قانونی زدن مشکل ساز باشد!!
ما این مطالبات را هرگز رها نمی کنیم وقتی خواسته های ما بر آورده نشود روز به روز بیشتر ناراحت می شویم قانون اساسی که متعلق به اقوام و مذاهب است باید اجرا شود. ما ۳۰ سال هست که منتظر هستیم.
ماده۱۲ قانون اساسی تصریح دارد که اهل سنت در تربیت و تعلم خود آزاد هستند. عقاید ما آزاد هستند.
این چه آزادی است که می گوید: حق دارید فلان جا درس بدهید و فلان جا درس ندهید. شما حق ندارید مساجد بسازید. قرآن درس بدهید!!
سال هاست مردم می خواهند مسجد بسازند به آنها اجازه داده نشده. اگر قانونی است هر چند ظالمانه باشد باز هم حرفی نداریم! اما این قانون اساسی نیست مسئولین دارند به قانون اساسی هم ظلم می کنند؟!!!. زمان که بگذرد ما بیشتر متنفر می شویم.
ما آزادی مذهبی را با توجه به کتاب الله و سنت رسول الله و با توجه به قانون اساسی و سعی و تلاش اهل سنت می‌خواهیم.
ما اجازه نمی دهیم بر خلاف دین و قوانین اساسی، مجلس حکمی تصویب کند. ما برادران شیعی را دوست داریم ما خواهان مشکل درست کردن برای خود و دیگران نیستیم. ما خواهان ایرانی آزاد آرام برای ساکنان آن هستیم. حتی اگر اصطکاک هایی بوجود بیاید ما مقصر نیستیم، مقصر آنهایی هستند که قانون را پایمال می‌کنند. البته ظلم ظلمتها بدنبال خواهد داشت. ما حق خودمان را با توجه به قوانین می خواهیم.
ما می خواهیم در رسانه های گروهی به ما توهین نشود. خواهان آزادی برادرانی هستیم که الان بخاطر عقیده در زندان هستند. در قانون اساسی نباید هیچ کس را بی مورد بازداشت کرد اگر بازداشت شد بعد از ۲۴ ساعت باید آزادش کرد. این بازداشتهای بی مورد کدورت بوجود می آورد. من برادرانه می خواهم هر چه زودتر برادران اهل سنت را که بخاطر عقیده بازداشت هستند آنها را آزاد کنند اگر در همه مناطق عفو عمومی اعلان شود مردم دلگرم می شوند.
عین این مطالب را در مورد قومیت و ملیت می گویم ماده ۱۹قانون اساسی می گوید: مردم ایران از هر قومی که باشند از حقوق مساوی برخوردار هستند رنگ نژاد زبان و… سبب امتیاز نخواهد بود چرا باید کسی از این اقلیت ها وزیر نباشد.
چرا نباید با زبان مادری خود درس بخوانند. ما خواهان حقوق قانونی خود در ایران هستیم .
در ۳۰ خرداد مردم قانونی تظاهرات کردند عده‌ای بازداشت شدند عده‌ای که گردانندگان این نظام بوده اند.
اگر اینها ضد انقلاب باشند وای به حال ایرانیان!! با توجه به این از حکومت می خواهیم بازداشت کنندگان را آزاد کنند تا دوباره الفت و برابری در میان ملت ایران باز گردد.

هیچ نظری موجود نیست: