۱۳۸۸ تیر ۲۳, سه‌شنبه

يك مقام ارشد ايران تهدید کرد کشورش خاورمیانه را به لرزه در خواهد آورد!

يك مقام ارشد ايران تهدید کرد کشورش خاورمیانه را به لرزه در خواهد آورد!
العربيه: پرويز داودى، معاون اول رئيس جمهمورى ايران با لحن تهدید آمیزی اعلام داشت کشورش منطقه ی خاورمیانه را به لرزه خواهد انداخت.
وی روز يكشنبه ۱۲/۷/۲۰۰۹، طی اظهاراتی گفت در صورت اقدام احتمالى كشورهاى غربى عليه ثبات در ايران، تهران تهديد خود را در منطقه ی خاورميانه عملى خواهد كرد. وى با اشاره به وجود همپيمانان ايران در آمريكاى لاتين افزود، كشور ما در داخل ايالات متحده وآمريكاى لاتين نفوذ دارد.
در همین حال محسن رضایی، از نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، ومعترض به نتايج انتخابات اخير در اين كشور كه در آن احمدى نژاد برنده اعلام شد، روز يكشنبه، در اولين بيانيه ای غير عادى خود كه روی اينترنت منتشر شد، نسبت به فروپاشی درونى نظام جمهوری اسلامی هشدار داده است.
وى در اين بيانيه با اشاره به بروز “اختلاف میان ملت ایران و نیروهای طرفدار جمهوری اسلامی” گفته است: “ادامه ى وضعیت كنونى ما را به سوی فروپاشی می برد.”
رضایی، فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در اين بیانیه اضافه كرده است: “امروز جامعه ى ایران و نیروهای طرفدار جمهوری اسلامی دچار اختلافات شده است، خانواده انقلاب را تهمت باران می‌کنند. عده ‌ای به برخی از اعضای این خانواده منافقین جدید لقب می‌ دهند. عده‌ ای دیگر بخشی از این خانواده را به عنوان خوارج لقب می ‌دهند. آیا این یک توطئه نیست که نیروهای طرفدار نظام را به جان هم بیاندازند و یک فروپاشی درونی صورت بدهند؟”.
وی در بخش دیگری از بيانيه ى خود بر مقدم بودن “عدالت سیاسی” بر “عدالت اقتصادی” تاكيد كرده است، وگفته كه: “اگر نتوانیم دیگران را در اداره کشور مشارکت بدهیم، بسی بیراهه رفته ایم”.
محسن رضایی در پى استعفا از فرماندهی سپاه پاسداران، وارد صحنه سیاست شد وخود را براى دهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری ایران نامزد كرده بود.
كارشناسان سياسى مى گويند، بازتاب موج اعتراضات داخلى وخارجى نسبت به نتايج انتخابات اخير در ايران، مقامات اين كشور را تكان داده است، بر این اساس است که جهت تلاش براى ساكت كردن معترضان، به موضعگيرى تند عليه مردم و حتى تهديد جامعه جهانى پرداخته اند.

هیچ نظری موجود نیست: